Tugiratastõstukid
Seetõttu peab selle tõstukitüübi kasutamisel laoriiuli esimesel korrusel (põranda hoiukohtadel) kasutama ainult standardseid kaubaaluseid või aluseid, mille tugiklotsid ei ole alt ühendatud laudadega, kuna tugirattad sõidavad kauba ülemistele riiulikorrustele paigutamisel põrandal seisva aluse vahedesse.
Tugiratastõstukitega on üldjuhul võimalik paigutada kaupa kuni neljandale riiulikorrusele.
1. Juhiplatvormita tugiratastõstuk
... on mõeldud kasutamiseks lühikestel distantsidel (vahemaadel), kui kaupa on vaja paigutada virna või hoiukohtadele riiulikorrustel. Sobib kasutamiseks väikestes ladudes ja tootmisettevõtetes, kus sisenevad ja väljuvad kaubavood ei ole suured. Tõstuk sobib igati kaupluste laoruumide tarvis ja kasutamiseks kõikjal kitsastes ruumitingimustes. Toodetakse ka ühe mastisiiniga mudelit (parem nähtavus), samuti raamtõstega (vajalik abitegevustel) ja topeltaluste käsitsemiseks (tohusam töö) ettenähtud mudelit.
Pildil: Juhiplatvormita tugiratastõstuk |
![]() |
... on mõeldud kasutamiseks keskmistel distantsidel, kui kaupa on vaja paigutada virna või hoiukohtadele riiulikorrustel. Sobib kasutamiseks arvestatavate kaubavoogude juures väiksemates ladudes. Tihti on veoki koormaruumi paigutatud kaubaaluseid kahes kihis. Kui ka hoiukohtadele riiulitel on võimalik aluseid paigutada ühekorraga - alumine alus põrandakohale ja pealmine alus teisele riiulikorrusele, on võimalik kahe aluse tugiratastõstukiga saavutada kahekordne efektiivsus. Kitsendavaks tingimuseks on siinjuures koorma tavalisest enam piiratud kaal.
Pildil: Juhi seisuplatvormiga tugiratastõstuk |
![]() |
Mõeldud kauba siirdamiseks ja tõstmiseks kitsastes riiulivahekoridorides. Suhteliselt odava tõstukina sobib see kasutamiseks keskmise suurusega ladudes, kus kaubavood ei ole väga suured. Kasutamisel on puuduseks väike paindlikkus ja asjaolu, et esimese korruse kaubaalused peavad olema paigutatud kohtadele alati väga täpselt. Sellest sõltub ülemistel korrustel olevate aluste käsitsemise lihtsus. Tõstukeid valmistatakse ka variandis, mille puhul juhiistme asemel on seismisplatvorm. Pildil: Juhiistmega tugiratastõstuk |
![]() |
Pildil: ergonoomiline Rocla SSTac, mis sobib suurepäraselt kasutamiseks kitsastes oludes
ning on tänu küljetugedele suuteline tõstma ka raskeid aluseid kõrgetele tasapindadele.
Allikas: Rocla OY
|
![]() |

3-5 m, keskmine tõstetava koorma kaal 400-500 kg, maksimaalne aga 1000 - 1200 kg.
Väikeses laos, kus on kasutusel kindla mõõduga kaubaalused, on tugiratastõstukit kasutades võimalik teha kogu laotöö.
Tõstuki juhtimine toimub tõstukile šarniirselt kinnitatud juhtkangi
abil, millele on paigutatud praktiliselt kõik juhtimisseadmed.
Juhtkangi on mugav ja lihtne käsitseda, sellel olevaid nuppe, hoobasid
ja lüliteid saab käsitseda juhtkangist kinni hoides. Juhtkang on
varustatud näidikuplokiga, mis kuvab ka teabe aku laetuse astmest ja
töötatud ajast.
Kasutatakse duplex masti ehk kahest osast koosnevat teleskoopmasti.
Maste on kahte tüüpi, tavaline mast ja hilo (high lift height and low
mast height) tüüpi masti. Kuna hilo masti vabatõste on suur, on sellega
mugav laadida kohtades, mille kõrgus on piiratud ( furgoonid,
treilerid, konteinerid).
Toodetakse ka mudelit, mille tugirattaid saab tõsta tavapärasest
kõrgemale. See funktsioon lubab tõstukit kasutada ebatasastel pindadel
ja järskude kaldenurkade ületamisel laadimissildadest ülesõitmisel. Kui
tavapäraselt on võimalik tõsta koorem tugiratastel kuni 150 mm
põrandapinnast, siis antud mudeliga on võimalik 200 mm koorma kõrgus
põrandast. Kliirens põrandapinnast on ca 140 mm.