Rõivastus aastatel 1990-1999

iDevice ikoon

1990ndate kujundites oli androgüünsus tähtsal kohal. 1990ndate moevalik oli
äärmiselt suur. Väljanägemise määras sisemine hoiak. Kehakuju oli kõigepealt
lihaseline treenitud figuuriga kui ka heidikute waif look oli populaarne.
Dekaadi moe koondsõnaks oli individuaalsus- kandja valida oli mitte ainult mida
kanda, vaid ka kuidas ja millega, kõige tähtsam oli vabadus. Masai koos
viktoriaanlusega, retro ja tätoveeringud, Suzi Wong sulgede ja kauboisaabastega.
Stiilseks muutusid ka heidikud ja grunged .Couture oli populaarsem kui kunagi
varem, austus oli ka käsitööesemete ja ekstravagantsete esemete vastu.
Pika saleda figuuri ja pitsi kombinatsioon jätkus, eriti uutes kudumites. Versace
"haaknõela"-kleh.

D&G (Stafano Gabbana Milanost ja sitsiillane Domenico Dolce) nende moed olid teretulnud vaheldus üldlevinud tagurpidi kolmnurgakujulise power-suit´le hiigelsuurte macho-õlagute ja minimeeritud puusadega. Nende imago oli eelkäijaks nüüdsele rinnapartii rõhutamisele, herilase-pihale ja korsetile; eesmärk oli luua moodi naisele kui kangelannale; nende mõju on olnud kaugeleulatuv nii couture´is kui pret-a- porter´s.

Selle kümnendi juuksemood järgib individuaalsuse reeglit. Kasutusel olid šinjoonid pikendamistehnika. Juukseid võis kanda mis tahes värvitoonis. Lühike mop-top ja pseudo-1970ndate pikk lühikeste järkudega lõige (toonitatud salkudega või ilma) olid ülipopulaarsed. Meeste seas oli populaarne punapea- peeti tuliseks ja individuaalseks, naiste seas aga tume juus. Täiesti vastuvõetav oli ka juuste puudumine. Neile, kelle peakuju kiilaspead ei lubanud, olid suurmoeks soengud. Sasised hobusesabad ja 1960ndate prantsuse patsid olid populaarsed tööl ja õhtul. Väga pidulike soenguid täiendati diadeemiga Slim Barretti kauni käsitöö hulgast, filigraansete keerukate mustritega metallist kroonidega, ka. kullast ja hõbedast, kas poolvääriskividega või ilma. Mõned kandsid ka oma pärandivara. Rõhk oli juuste loomulikul siidisusel. Šampoonid ja balsamid olid ravitoimega ja juustele toitvad. Uudsuseotsinguis võeti üha sagedamini üle moeshow´de patsid ja intensiivsed värvid. Tunnustati professionaalsete meigikunstnike tööd. Bobbi Brown ja Shu Uemura olid tunnustatud kaubamärgid. Jõukatel oli kindlaks kujunenud komme kasutada erilise sündmuse puhul tuntud meigikunstnikku teenuseid. Tarbijad olid kõigist ajakirjade rohketest nõuannetest üpris haritud ning nautisid parimaid kättesaadavaid vahendeid. Kosmeetika oli palju edasi arenenud ning turvalisem nii inimesele kui ka loodusele. Üha sagedamini sisaldasid tooted päikesekaitset. Üha enam katsetati kosmeetilist kirurgiat. Kasutati ka liposuktsiooni ja laserravi. Populaarne oli ka tätoveerimine, mis oli väga efktne mix-and-match-mängudes ning sobisid ka kõige nõudlikumate rõivastega. Olid olemas ka kehakleebised.

Aluspesu ei dikteerinud enam moejoone dimensioone. Rind oli rohkem esile toodud. Naised hakkasid tundma suurt naudingut peenepesu ostmisest omaenese rõõmuks, eriti hinnatud olid üksikud pesu eksemplarid. Wonderbra oli popkultuuri sümbol ning mida tunnustasid mõlemad sugupooled ja ka teismelised.

Teismelised kandsid platvormkingi. Superšikid pesulaua-taolised kõhtudega tüdrukud täiendasid hipsterite trendi nabarõngastega.

Spordirõivad laenasid üha enam lasteriietusest, kasutades vastupidavamaid, uuenduslikke materjale. Erksad värvid ja vaba lõige olid mõjutatud pigem otstarbest kui soost. Spordirõivastel olid omad trendid; suusavarustus oli üha enam retrostiilis ning ka kaasaegsetest materjalidest. Kõrgmoeks oli Avengers-tüüpi trend.