Visiitkaardide liigid

iDevice ikoon
Visiitkaartide otstarbest lähtuvalt on tänapäeval kasutusel järgmised kaardid:

Ametikaart (ärikaart) - kaart, millel on märgitud isiku nimi, täpne amet, tiitel, töökoha aadress, telefon ja faks. Nende kaartide ülesandeks on anda piisavalt palju informatsiooni isikute ja firmade kohta ning seetõttu pole nende puhul ka erilisi piiranguid kujunduses. Oluline ettevõtja turundusstrateegia väljendamisel ning firmakultuuri tutvustamisel. Ühe ettevõtte visiitkaardid kujundatakse ühtse stiiliga. Ärikaart, millele on märgitud asutuse täisnimetus ja logo, isiku nimi, täpne amet, tiitel, töökoha aadress, telefon ja faks. Nende kaartide ülesanne on anda piisavalt palju teavet isikute ja asutuste kohta ning seetõttu pole nende kujunduses erilisi piiranguid.

Ärikaardile ei tohi märkida:


Oma isiklikke kontakte

Ei kodust aadressi

Ei telefoninumbrit

Võib märkida mobiiltelefoni numbri, kuid see pole nõutav. ...

 

Lihtkaart - kaart, millele on märgitud ainult isiku nimi (võib olla lisatud ka ametikoht, näiteks saadikute puhul) või ainult ametikoht ilma isiku nimeta (näiteks kõrgete riigiametnike visiitkaardid).

Kasutatakse..
Ettevõttesiseselt

Palju diplomaatilises korpuses

Mitmesuguste sõnumite ja tervituste edastamisel, nt õnnitluseks saadetud lillekimbu juurde. ...

Abielupaari kaart - kaart, millele on märgitud ka pere kodune aadress.

Abielu naise kaart - kaart, millele on märgitud abielupaari kodune aadress

 

 

 

 

 

 

Vallalise naise ja tütarlapse kaart - kaart, millele kodust aadressi ei märgita.

 

Visiitkaart osutab austust - iga sümbol ja lühend räägib kaardiomanikust. Visiitkaart aitab koguda ja vahetada teavet ning võrdub komplimendiga.

Ärikaardi ülesanne on anda töiseks suhtlemiseks piisavalt informatsiooni inimeste ja firmade kohta. Kaardile märgitakse ilma lühendusteta täisnimi. Klassikalise kujunduse korral jääb see otse kaardi keskele, selle alla täpne amet ja tiitel. Firma aadress, telefon ja faks, e-mail ja muud säärased rekvisiidid paigutatakse enamasti paremasse alumisse nurka väiksemas kirjas, ent samas stiilis, nagu on kaardil kõik ülejäänu.

Visiitkaart ei tohiks olla kujunduselt liiga kirju, sest liigne sümboolika koormab. Firmad soovivad oma töötajate visiitkaartide abil endale reklaami teha, seetõttu kasutatakse kaartidel üsna palju firmasümboolikat. See omakorda on muutnud algselt ranged must-valged suhtlusvahendid vabameelsemaks ja värviliseks.