Maailma kalleim bränd

Maailma kalleim bränd on Google
Maailma 100 kallima brändi edetabeli BrandZ Top-100 eesotsas troonib internetifirma Google. 2006. aastal oli Google samas edetabelis 7. kohal väärtusega 66,43 miljardit dollarit ehk ligi 766 miljardit eesti krooni. Aastaga on brändi väärtus kasvanud 77 protsenti, vahendab Lenta.Ru.
Teisel kohal on sel aastal Google'i järel USA energeetikakontsern General Electric väärtusega 61,88 miljardit dollarit ehk 713,5 miljardit eesti krooni.
Kolmandaks jäi Microsoft (56,9 miljardit ehk 656 miljardit eesti krooni) ning neljandaks Coca-Cola, mille väärtus on edetabeli koostanud Millward Brown Optimori hinnangul 44,1 miljardit dollarit ehk 508,5 miljardit krooni.
Kuuendal kohal on Marlboro (39 miljardit dollarit ehk 449,7 miljardit krooni).
Kõigist brändidest on kõige kiiremini kasvanud Suurbritannia kaubandusketi Marks & Spenceri väärtus, mis kasvas aastaga 192 protsenti, moodustades 9,5 miljardit dollarit ehk 109,5 miljardit krooni.
Arvutitootja Apple'i väärtus on tänu ettevõtte edule audio-video sektoris kasvanud aastaga 55 protsenti 24,7 miljardi dollari ehk 284,8 miljardi kroonini, tagades firmale 16. koha maailma kallimate brändide edetabelis.
Kõige kuulsamaks brändide reitinguks on aga hoopis Interbrand. Interbrandi viimases, 2006. aastal avaldatud edetabelis troonis esikohal Coca-Cola, mille brändi väärtuseks hinnati 67 miljardit dollarit (772,5 miljardit krooni), Google oli aga alles 24. kohal 12,38 miljardi dollariga(142,7 miljardi krooniga).
Brändide hinnangulise väärtuse erinevus tuleneb kahe kompanii metodoloogia erinevustest. Interbrand tugineb ettevõtete majandusnäitajatele ja eksperthinnangutele, samas kui BrandZ Top-100 arvestab lisaks ka Millward Brown Optimori poolt läbi viidud küsitlustest selgunud tarbijate suhtumist uuritavatesse brändidesse.
Marina Zemtsovskaja, Tarbija24 PM. 23.04.2007

Loe lisaks:

Otsi internetist Eesti tuntud kaubamärkide kohta infot.
Milliseid kaubamärke (brände) tunned ja tarbid Sina? Too 5-8 näidet.

Loe lisaks:
Tootekonkurss "Parim toiduaine 2008"

Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License