Reklaamikanalid

iDevice ikoon

Millist meediakanalit valida?

Igal kanalil on omad eelised ja puudused. Kanali valikul tuleks lähtuda reklaami eesmärgist, sihtrühmast, tootest ja reklaami eelarvest.Toodet võib reklaamida televisioonis, raadios, ajalehes, internetis jt kanalites.

Loe lisamaterjale: www.juhtimine.ee : Reklaamikanali valik




iDevice ikoon

Ajalehed ja ajakirjad

Ajalehed ilmuvad kas iga päev või kuuel päeval nädalas. Ajalehe ilmumissagedus annab hea võimaluse mõjutada tarbijaid. Ajalehtedel on piisav levi tagatud tellimuste ja üksikmüügiga. Reklaami hind on madal ja reklaami on vajadusel kerge muuta. Reklaami puuduseks on trükikvaliteet ja lühiajaline loetavus. Keeruline on teha reklaami märgatavaks teiste artiklite ja firmade reklaamide kõrval.

Ajakirjad ilmuvad iga nädal, kord kuus või veel harvem. Ajakirjad on parema trükikvaliteediga ja suunatud kindlale lugejaskonnale. Lugejad võivad säilitada ja koguda ajakirju või lõigata välja tekste ja pilte. Ajakirja puuduseks on selle pikk ettevalmistusperiood, harv ilmumine ja kallim hind.

Vaata ajakirjade valikut ja reklaamide hinnakirja

Ajakirjade kirjastus

Reklaami hinnakiri




iDevice ikoon

Raadio ja televisioon

Raadiojaamu on palju ja raadiot saab kuulata igal ajal ja kõikjal. Raadiot kuulates võib teha samal ajal teisi vajalikke asju: tööd, õppida, puhata või sõita autoga. Raadioreklaamis saab kasutada kõiki heliga seotud võimalusi ja suunata see vajalikule sihtrühmale. Reklaami lühiduse tõttu võib sõnum kuulajale kaotsi minna ja raske on edastada keerukat teavet.

Televisioon haarab laia auditooriumi. Reklaam on emotsionaalne sõnum, milles kasutatakse heli, pilti, teksti, häält ja liikumist. Reklaami koostamine ja näitamine on kallis. Pidev kordamine võib häirida vaatajat.

 

Näide raadioreklaam ja plakat üritusest "Rollufriik 2007"




iDevice ikoon

Plakatireklaam ja internet

Plakatireklaami saab seostada inimeste liikumiskohaga või kaubanduslike müügikohtadega. Plakati suurus võimaldab kasutada erinevaid valgus- ja liikumisefekte, värvilahendusi, pilte ja teksti. Reklaam avaldab mõju ööpäevaringselt. Reklaami on raske kaitsta lõhkumiste ja ülejoonistamise eest.


Internetti ja televisiooni nimetatakse multimeediaks. Internet võimaldab näha pilti ja samaaegselt kuulda heli. Internetti üles riputatud reklaamil klõpsates satub kasutaja koheselt reklaamitava firma keskkonda. Televisioon sellist tegutsemise kiirust ja paindlikkust ei võimalda.

Näide välireklaam

Reklaamida saab internetis kuponge kasutades. Näide kupongiraamat.




iDevice ikoon

Ülesanne


Vali üks ajakirja või ajalehe reklaam ja teine televisiooni või interneti reklaam.


Analüüsi neid reklaame järgmiste küsimuste alusel:

  1. Mida reklaamitakse? ( toode, teenus, firma,  isik jm)
  2. Kes on reklaamija? 
  3. Milliseid reklaamivahendeid on selles reklaamis kasutatud? ( pilt, heli, liikumine jm)
  4. Kellele see reklaam on suunatud? (näiteks lõpptarbija vanus, haridus, sugu, elukoht )
  5. Mis selle reklaami juures kõige rohkem meeldis või häiris?

 

 


Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License