Reklaami tähtsus ja mõiste

iDevice ikoon

Reklaami tähtsus

Arenenud turumajandusega riikides on reklaam tänapäeval üks levinumaid inimeste igapäevaelu täitvaid ilminguid. Kirjad ja sümbolid kaubapakenditel, pilkuköitvad kaupluseaknad, plakatid ja elektroonilised tablood majadel ning teede ääres, loosungid lennukite ja helikopterite sabas, reklaamiga kirjatud autod, trollid ja trammid, kommertsteated ja reklaamipausid TVs ning raadios, prospektid, brošüürid ja kataloogid meie postkastis, banneritega üleküllastatud internetiväravad ning veel palju muud on saanud tavanähtusteks.

(Reklaam turunduses, N. Roose)




iDevice ikoon

Reklaami mõiste

Eestikeelne termin reklaam pärineb ladina keelest, kus reclamare tähendas karjumist, kõvasti hüüdmist. Turunduses mõistetakse reklaami (ingl. advertising, sks. Verbung) all vaid ühte konkreetset edustustegevuse liiki.

 

Reklaami definitsioonid

Reklaam on kindla isiku, firma või organisatsiooni tellitud tasuline ja mitteisiklik ideede, kaupade ja teenuste tutvustamine ning esiletõstmine (P. Kotler).

Reklaam on identifitseeritud tellija kinni makstud mitteisiklik kommunikatsioon massimeedia kaudu, et veenda või mõjutada mingit auditooriumi (Wells, Burnett, Moriarty).

 




Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License