Reklaami osa turunduses

Klassikaline turundusmeetmestik koosneb neljast elemendist: toode, hind, turustus ja toetus. Kõik need elemendid on omavahel väga tihedalt seotud ning ühte elementi puudutavad otsused mõjutavad otseselt teisi. Seega tuleb iga konkreetse turundusmeetme kujundamisel alati arvestada ka kõikide teiste elementidega.


Turundusmeetmestik
- Toode
Head tooted (kaubad) on
tavaliselt ettevõtte turunduse tähtsaimateks vahenditeks. Kui
tooted on kvaliteetsed, kui
nad vastavad tarbijate vajadustele ning kui kliendid on
rahul, levitavad nad positiivset infot teistelegi. See omakorda soodustab aga ettevõtte eesmärkide saavutamist. Tooted või teenused, mida ettevõte
turule pakub on äärmiselt olulised ning seetõttu tuleb ka turundusplaani
koostamise juures antud punkti põhjalikult käsitleda ja korralikult kirja
panna.
- Hind
Ettevõtte tasuvuse seisukohalt on hinnakujundus kõige tähtsam turundusmeetmestiku tegur. Hind on rahasumma, mida nõutakse toote (ning pakutavate lisateenuste) eest. Liiga madalad hinnad viivad ettevõtte lühikese ajaga raskustesse, liiga kõrged hinnad peatavad aga müügi ja taas on ettevõte raskustes. Seepärast peavadki hinnad olema optimaalsel tasemel. Nad peaksid olema kooskõlas ettevõtte eesmärkidega, ettevõtte siseste ja väliste teguritega.
- Turustus ehk müügivõrk
Organisatsioonidest ja üksikisikutest koosnevat käibevahendajate süsteemi, kelle abil toode liigub tootjalt tarbijale nimetatakse turustuskanaliks ning nimetatud protsessi turustamiseks. Iga tootja peab hoolitsema selle eest, et tema tooted oleksid õigel ajal õiges kohas ja õigesti kättesaadavad. Turustamise all mõeldaksegi neid ettevõtte tegevusi, mille tulemusel kliendid saavad soovitud kaubad oma kasutusse võimalikult väiksema vaevaga, kiiresti ja täpselt.
- Edustamine ehk toetus
Turunduskommunikatsiooni koostisosade põimingut nimetatakse toetusmeetmestikuks. See sisaldab turunduseesmärkide saavutamiseks kasutatavat reklaami, isiklikku müüki, müügi soodustamist ja avaliku arvamuse kujundamist.

toote
| |
hinna
| |
turustuskoha
| |
toetuse
|

toode
| |
hind
| |
turustuskoht
| |
toetus
| |
Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License