Reklaami osa turunduses

iDevice ikoon

Klassikaline turundusmeetmestik koosneb neljast elemendist: toode, hind, turustus ja toetus. Kõik need elemendid on omavahel väga tihedalt seotud ning ühte elementi puudutavad otsused mõjutavad otseselt teisi. Seega tuleb iga konkreetse turundusmeetme kujundamisel alati arvestada ka kõikide teiste elementidega.




iDevice ikoon Reklaami osa turunduses



iDevice ikoon

Turundusmeetmestik

  • Toode

Head tooted (kaubad) on tavaliselt ettevõtte turunduse tähtsaimateks vahenditeks. Kui tooted on kvaliteetsed, kui nad vastavad tarbijate vajadustele ning kui kliendid on rahul, levitavad nad positiivset infot teistelegi. See omakorda soodustab aga ettevõtte eesmärkide saavutamist. Tooted või teenused, mida ettevõte turule pakub on äärmiselt olulised ning seetõttu tuleb ka turundusplaani koostamise juures antud punkti põhjalikult käsitleda ja korralikult kirja panna.

  • Hind

Ettevõtte tasuvuse seisukohalt on hinnakujundus kõige tähtsam turundusmeetmestiku tegur. Hind on rahasumma, mida nõutakse toote (ning pakutavate lisateenuste) eest. Liiga madalad hinnad viivad ettevõtte lühikese ajaga raskustesse, liiga kõrged hinnad peatavad aga müügi ja taas on ettevõte raskustes. Seepärast peavadki hinnad olema optimaalsel tasemel. Nad peaksid olema kooskõlas ettevõtte eesmärkidega, ettevõtte siseste ja väliste teguritega.

  • Turustus ehk müügivõrk

Organisatsioonidest ja üksikisikutest koosnevat käibevahendajate süsteemi, kelle abil toode liigub tootjalt tarbijale nimetatakse turustuskanaliks ning nimetatud protsessi turustamiseks. Iga tootja peab hoolitsema selle eest, et tema tooted oleksid õigel ajal õiges kohas ja õigesti kättesaadavad. Turustamise all mõeldaksegi neid ettevõtte tegevusi, mille tulemusel kliendid saavad soovitud kaubad oma kasutusse võimalikult väiksema vaevaga, kiiresti ja täpselt.

  • Edustamine ehk toetus

Turunduskommunikatsiooni koostisosade põimingut nimetatakse toetusmeetmestikuks. See sisaldab turunduseesmärkide saavutamiseks kasutatavat reklaami, isiklikku müüki, müügi soodustamist ja avaliku arvamuse kujundamist.




IDevice küsimuse ikoon
Millise turundusmeetme osaks on reklaam?
  
toote
hinna
turustuskoha
toetuse

Turundusmeetmestiku elemendid on:
toode
hind
turustuskoht
toetus



Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License