Reklaami rollid
Reklaamiobjektidena tulevad kõne alla äriobjektid, kõik see, mida pakutakse turul müügiks; äriturgudel tegutsejad, s.t. subjektid, kes pakuvad midagi müügiks; isikud ja nende ühendused (ka erakonnad), kes tahavad realiseerida oma isiklikke, sotsiaalseid, poliitilisi, eesmärke ning tegevused ja väärtused, mida riigikord tahab kas halvustada, hukka mõista või, vastupidi, esile tõsta ja propageerida.
Reklaamile kui ärikommunikatsiooni staatust omavale teabele on massimeediakanalites rakendatud kindlad reeglid. Reklaamteated peavad selgelt eristuma ülejäänud informatsioonist.
Reklaami erinevad rollid
1.Reklaami rolliks turunduses on teadvustada potentsiaalsele ostjale, et tema vajaduste ja soovide rahuldamiseks on turul sellisel ja sellisel kohal, sel ja sel kellaajal saadaval kindlate eriomadustega ja kindla hinnaga kaup. Ostja tegutseks enda huvides, kui ta läheks ja tutvuks selle kaubaga ja kauba ostmise korral oleks üks tema probleemidest seekord lahendatud.
2.Reklaami kommunikatiivsed e. suhtluseesmärgid on ostjate teadmiste, hoiakute, kauplusekülastuse sageduse ja ostutegemise tõenäosuses toimuvad muutused.
3.Reklaami majandusliku rolli korral tuuakse välja kaks erinevat seisukohta. Reklaami peetakse vajalikuks, sest reklaam soodustab vaba konkurentsi, hõlbustab klientidel õige kauba leidmist ja vähendab kauba otsimise kulusid. Samas tuuakse välja mõte, et reklaam on tarbetult kulutatud raha, mis tõstab ostja jaoks kauba hinda või soodustab majanduslikku raiskamist.
4.Reklaami sotsiaalne e ühiskondlik roll. Reklaam mõjutab või peegeldab ühiskonnas toimuvate väärtuste muutumist. Reklaam informeerib või õpetab kasutama erinevaid tooteid. Reklaam kujundab või peegeldab ühiskonnaliikmete hoiakuid.
Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License