Reklaami elemendid
Kujundatud reklaami põhielementideks on:
- pealkiri, juhtlause,
- põhitekst,
- alapealkiri,
- illustratsioon(id),
- tagapõhi,
- raamistik,
- kompositsioon.
Esimest kolme nimetatakse verbaalseteks, nelja viimast visuaalseteks elementideks.
Pealkirja peetakse trükiteadete tähtsaimaks elemendiks. Uuringud näitavad, et keskmiselt neli lugejat viiest ei jõuagi pealkirjast kaugemale. Pealkirja põhiülesanneteks on: äratada tähelepanu, püüda pilku; juhatada lugeja teate teiste elementide, eriti põhiteksti juurde;välja selekteerida õige sihtauditoorium
Põhitekst on
reklaamiteates peamise informatsiooni kandja, ta täpsustab ja seletab lahti
pealkirja, illustratsiooni. Väga raske on kirjutada lugemakutsuvat
reklaamiteksti, eriti kui on teada, et 80% lehelugejatest ei jõua kunagi
pealkirjast kaugemale. Tähtsaim reegel tekstikirjutajale on - mida lühem, seda
parem.
Illustratsioon ehk
pilt on trükitud reklaamiteate tähtsaim visuaalne element.
Reklaami tagapõhi on traditsiooniliselt neutraalselt valge, kuid
pilgupüüdmiseks võib kasutada ka
muid värve ja mustreid.
Raamistikku kasutatakse enda reklaamteate eristamiseks
kõrvalolevatest teadetest.
Kõik reklaamielemendid peavad moodustama ühtse
terviku. Kompositsioon on
kõigi reklaamteate elementide koondamine ühtseks tervikuks.
1.Reklaami tähtsaim element on
2.Reklaami visuaalne element on
3.Pealkirja põhiülesanne on
lugeja tähelepanu.4.Reklaami
on peamine informatsiooni kandja.Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License