Reklaamikeel

Reklaamikeele eesmärk on mõjutada tarbijat keele abil, demonstreerida ja selgitada omadusi, veenda klienti toodet soetama.

Reklaamikeele ülesanne on väga lühidalt ja arusaadavalt, kuid samas veenvalt ja väljendusrikkalt esile kutsuda visualisatsioone.

Reklaamikeele peamised atribuudud:

  • helikeel: foneetilised tunnused, kuuldava kõne korral tämber, kõlasobivus;
  • rahvuslikud ja regionaalsed aktsendid;
  • kõne/teksti tempo, rütm, riim, liigendatus, lausete pikkused;
  • sõnade ja sõnastuse tähendused, tähenduste ühesus või ambivalentsus;
  • sõnavara rikkus ja mitmekesisus;
  • teksti stiil;
  • sümbolism sõnades;
  • mitteverbaalsed ja paraverbaalsed tunnused: miimika, žestid, pausid;
  • tehnilised abivahendid ja nende kasutusviis;
  • kasutatav(ad) kommunikatsioonikanal(id);
  • reklaamsõnumi sõnalise külje seosed ja sobivus visuaalse ning mittesõnalise akustilise (nt muusika) materjaliga jne.

Tähtis on, et eri atribuudid oleksid kooskõlas reklaamitava imagoga, reklaami ideega, ja arusaadavad sihtrühma tüüpesindajale. Oluline on, et eri elemendid moodustaksid reklaamsõnumi raames kooskõlalise, sidusa ja üksteist toetava ning võimendava kombinatsiooni. Reklaamtekstid koostatakse, lähtudes kokku lepitud reklaamistrateegiast ning püüdes ellu viia konkreetse reklaamsõnumi ideed võimalikult hästi.

Reklaamsõnumi koostamine algab sõnavalikust, sõnavara valides ja teksti koostades saab küsida kontrollküsimusi:

  • kas sõna vihjab toote omadustele?
  • kas sõna on meeldiv kuulda?
  • kas sõna jääb hästi meelde?
  • kas tekst pole liiga paljusõnaline?
  • kas tekst tekitab soodsaid assotsiatsioone?
  • kas sõnad sobivad omavahel?
  • kuivõrd originaalne on sõnavalik ja sõnastus?
iDevice ikoon

Sõnastus

Stiilivõimalused

Võlusõnad

- keelekasutus korrektne ja kirjavigadeta;

- keel peab olema voolav;

- oluline sõnade selgus ja lühidus;

- keskmine sõnapikkus 5 tähte;

- sõnade lühivormide kasutamine (info vs informatsioon);

- pöördumise viisidest kasutatakse enim sina- või teie-vormi;

- olevikuvormide ja aktiivse kõneviisi kasutamine;

- lühikesed laused, fraasid (tegusõnata), vältida liigsõnalisust,

- neutraalstiil;

- nõuandev - Milleks maksta rohkem?;

- tingivas vormis tegusõnad - Tasub proovida...;

- tingimuslaused - Ostes kiirloterii, toetad...;

- miks mitte küsimused - Kas poleks aeg vahetada...;

- suunavate lausetega saavutatakse kliendi positiivne allumine.

soodne

hea

värske

uudne

kaasaegne

nauding

nüüd

Euroopa