Pressikonverents ja pressiteade

1. Pressikonverents on meediale ja avalikkusele info jagamise üritus. Pressikonverentsi eesmärk on, et info uudise kohta jõuaks meediaväljaannetesse ja nende kaudu laiema avalikkuseni. Pressikonverentsil peavad põhiesinejad lühikesed ettekanded, mille
järel saavad ajakirjanikud võimaluse esitada küsimusi. Pressikonverentsi juhib moderaator.

Moderaatori ülesanded:

  • tutvustab esinejaid;
  • jälgib teemast kinni pidamist;
  • suunab ajakirjanike küsimuste esitamist;
  • annab sõna;
  • suunab küsimuse õigele vastajale;
  • lõpetab konverentsi.

Pressikonverentsil saab jagada just seda infot, mida korraldajad ise soovivad.
Pressikonverentsi on soovituslik eelnevalt läbi harjutada.

Pressikonverentsi korraldus:

  • aeg ja koht;
  • ajakirjanike nimekiri;
  • kutsed (teatada tulekust), e-mailid;
  • osalejatele lauasildid ametinimetuse ja isikunimega;
  • kava - teemad, kes mida räägib (peakõneleja, lisakõnelejad);
  • peaesineja - valmistab ette lühikese sõnavõtu (3-4 min, põhipunktid võib kirja panna);
  • eelnev lisainfo (võib jagada) - pressimapp (pressiteade, presentatsioon, taustinfo, fotomaterjal);
  • taustafoon/meediasein, esinejate riietus, tegevus;
  • tingimused (temperatuur ruumis, jook, suupisted).

Konverentsi ajal:

  • moderaator avab konverentsi, tervitab kohalolijaid, tutvustab pressikonverentsi andjaid ja juhatab sisse peaesineja sõnavõtu;
  • moderaator tänab esinejat ja palub ajakirjanikel küsimusi esitada. Ajakirjanikud annavad küsimuse esitamise soovist käega märku. Moderaator valib, kellele ta sõna annab. Kui küsimus on esitatud konkreetse adressaadita, siis suunab moderaator selle sobivale vastajale;
  • kui esitatakse konverentsi teemast väljapoole jäävaid küsimusi, palub moderaator küsijail jääda teema piiresse;
  • ajakirjanikud kuulavad ja fikseerivad sõnavõtud, küsimused ja vastused (lindistavad või konspekteerivad);
  • konverentsi lõpus tänab moderaator esinejaid ja küsijaid ning lõpetab konverentsi.


Vaata pressikonverentside näiteid:

2. Pressiteade peaks sisaldama avalikkusele mõeldud üheselt mõistetavat kokkuvõtlikku infot. Pressiteatele valida peajoon, kasutades korrektset ja selget keelt, vältida žargooni ning lühendeid. Lisaks võib kasutada kellegi tsitaati, hinnangut või arvamust.

Teksti koostamisel lähtuda järgmistest küsimustest:

MIS?   KES?
  KUS?
  MILLAL?   MIKS?

Esimesed 4 komponenti peaks olema esimeses lauses, kuid küsimus "miks" eeldab pisut pikemat seletust ning väärib eraldi esiletõstmist.

Vaata pressiteate kirjutamiseks täpsemaid juhiseid ja pressiteade näidet

http://www.tartu.ee/?lang_id=1&menu_id=3&page_id=24371.

Lisamaterjali pressiteate kirjutamiseks on ka http://www.ajakirjanikud.ee/et/article_1.php.