Kuidas kõnedele vastata?

iDevice ikoon

Kõnedele vastatakse erinevates maades erinevalt. Asutustes tutvustatakse end vastamisel peaaegu kõikjal, kuna see kuulub ärisuhtlemise elementaarsete viisakusreeglite hulka. Erakõnede puhul kehtivad aga erinevad kombed. Näiteks Saksamaal esitavad vastajad end nimepidi. Prantsusmaal seevastu on kombeks vastata lihtsalt "Hallo!" ning esimesena tutvustab end helistaja.

•Kui kasutatakse valjuhäälditelefoni, tuleks sellest teavitada teist inimest ja küsida tema luba selle kasutamisest.

Ametikõned

Säilitage reiba ja lahke hääletoon ka tööpäeva lõpus. Äärmiselt ebaviisakas on solvata juhuslikku helistajat tahtmatult või tahtlikult seepärast, et teil on just lõppenud raske jutuajamine või olete lihtsalt väsinud. Ootama võib jätta kellegi ainult hädavajadusel, kuid isegi siis tuleb küsida, kas helistaja on nõus jääma ootele.


•Lahkelt tervitada, lausudes "Tere hommikust!" või "Tere!"

•Esitleda asutust ja iseennast: "Ambassador Konsultatsioonid. Margit Kirsipuu kuuleb"

•Küsida "Millega saan aidata?"

Isiklikud kõned ametitelefonilt

  • Hea tooni juurde ei kuulu kasutada ametitelefone isiklikeks kõnedeks. Lühikesed kõned oma lähedastele - abikaasale, lastele, emale jne - on üldiselt aktsepteeritavad, kuid selleks tuleks valida sobiv aeg, mil telefon pole väga koormatud.