Reklaami struktuur

Kõigile reklaamiteadetele omast ülesehitust nimetatakse reklaami põhimõtteliseks struktuuriks.


Põhimõttelise struktuuri elemente nimetatakse reklaami kohustuslikeks elementideks, ülejäänud struktuurielemente suvalisteks elementideks.


Reklaami kohustuslikud elemendid on:

Pealkiri - reklaamis juhtival kohal asuv sõnakombinatsioon või lause, mille ülesandeks on tõmmata vastuvõtja tähelepanu. Pealkiri on reklaami sissejuhatuseks ja väljendab või toetab reklaami põhiideed. Pealkiri loob meeleolu, käivitab kujutluse - ta peab looma motivatsiooni reklaami edasi lugeda (vaadata).

Visuaal - pilt või pildiseeria reklaamiteates (joonised, fotod, video). Visuaal peaks:

  • Köitma tähelepanu
  • Määratlema reklaamisubjekti ja põhiteema
  • Tegema nii, et reklaami jäävad vaatama vaid need potentsiaalsed tarbijad, kellele reklaam määratud on. Teised jätavad antud reklaami tähelepanuta.
  • Äratama ja toetama reklaami vastuvõtja huvi pealkirja vastu.
  • Looma soodsa mulje tootest/tootjast/reklaamijast.
  • Selgitama ja täpsustama põhiteksti.
  • Aitama veenda vaatajat põhitekstis esitatud väidete tõesuses.
  • Rõhutama toote unikaalseid omadusi.
  • Tagama järjepidevuse kampaania või firma reklaamide vahel (sama visuaalse tehnika kasutamise abil)

Hoolitsege selle eest, et visuaali (pilti ja videot) toetaks põhitekst.

Alapealkirjad

Põhitekst (lugu) - reklaamteate sõnaline osa. Soovitavalt lühike, selge, arusaadav. On nagu lühijutustus, mis räägib ära (teenuse)pakkumise kogu loo.

Juhised põhiteksti kirjutamiseks:

  • Rõhutage peamist ideed.
  • Tooge selgelt välja toote asukoht tooteruumis ja sihtrühm (tarbijatekategooria), kellele sõnum on suunatud.
  • Rõhutage kõige olulisemat kasu või eelist, mis ootab antud toote tarbijat.
  • Rõhutage margi nime.
  • Toetage kuuldavat nähtavaga.

Hoolitsege selle eest, et juttu toetaks pilt ja video.

Logo ja/või allkiri on eriliselt kujundatud reklaamitava firma või toote nimi.Logo kaudu omistatakse tootele kuuluvus ning tagatakse kiire äratundmine. Logo peab alati olemas olema - soovitavalt reklaami allparemas nurgas. Suurus mitte üle 5-10% reklaami pinnast.

Reklaamiapellatsioon - motiiv või tunnetusühik, millele reklaamiteade on suunatud ja mille eesmärgiks on saavutada vastuvõtja käitumise vastavus reklaamija eesmärkidele. Apellatsioonid võivad olla inimese bioloogilistele vajadustele (janutunne Sprite reklaamis), sotsiaalsetele vajadustele (puhkusevajadus ja uudishimu), hedonismile (puhkuseveetmise mõnud, meelelahutus, uudsus, füüsiline tegevus, mäng) või praktilistele eelistele (näit. kvaliteedigarantii) suunatud.

Modell - tegelane, peategelane, karakter. Tavaliselt inimene või inimrühm. Reklaami vastuvõtja alateadlikult samastab end reklaami pildioasas kujutatud isikuga. Reklaami suunitlust ja apellatsiooni on lihtne kindlaks teha modelli järgi: kes ta on, kuidas välja näeb, mida teeb ja mida ütleb, millises kontekstis.



Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License