Mõiste
SWOT analüüs võib anda Teile alati põhjaliku ülevaate selle kohta, missugune olukord Teil firmas on. SWOT analüüs on laialt levinud analüüsimeetod, mida kasutatakse ettevõtte sise-ja välistegurite analüüsiks. Meetodit on võimalik kasutada ettevõtte stateegia kujundamisel äriplaani ja turundusplaanide tegemisel. Selle analüüsi raames määratletakse äriettevõtte või projekti eesmärk ja selgitatakse välja seda eesmärki soodustavad ja mittesoodustavad sisemised ja välimised faktorid. Selle meetodi loojaks peetakse Albert Humphreyd, kes tegi Stanfordi Ülikoolis 1960ndail ja 1970ndail aastail uuringu, kasutades ajakirja Fortune nimekirjast võetud 500 ettevõtte andmeid. SWOT analüüsi nimi on tulnud ingliskeelsete sõnade esitähtedest.
S strenghts (tugevused)
W weaknesses (nõrkused)
O opportunities (võimalused)
T threats (ohud)
SWOT analüüsist parema ülevaate saamiseks kasutatakse ettevõtte sise-ja välistegurite kujutamiseks tabelit.
SWOT analüüsi tabel
Tugevused
|
Nõrkused |
Võimalused
|
Ohud |
Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License